Match i Smedjebacken

Jahapp, då var man precis hemkommen från Smedjebacken. Lite besviken kanske eftersom vi förlorade med 5-3. Men visst hade dom en STOR fördel som spelat på så pass stor plan, jämfört med berghedens lilla gympasal. Det går absolut inte ens att jämföra. Så vi gjorde det rätt bra ändå, sa även deras tränare.
Men gud så fult dom spela. Vifta med armarna och drog i tröjor och sparkades och allt möjligt. Jag satt och tänkte på en sak mitt i matchen, när man fick lite vila. Är man inte rädd för att göra illa nån? Jag är livrädd för att jag ska sparka nån så dom typ gör illa sig eller tackla omkull nån så dom tappar luften. Jag vill spela fotboll, och inte Rugby eller nått.
Men sen kom jag på en till grej, jag försöker ju inte göra illa nån, men märker jag att dom inte alls är försiktiga, utan helt och hållet skiter i om dom bryter bena på en, då kan jag tackla omkull dom, för då förtjänar dom inte annat. Då vore det nästan lite roligt om dom åkte omkull och tappa luften för nån minut.
Sen har jag fått en blodblåsa på samma tå som jag har blånagel på.
Nog snack om det.

Ikväll blir jag hemma ändå, skulle iväg egentligen, men jag orkar inte efter matchen. Så istället ska jag sitta hemma med pappa och se på beck, och äta upp chipsen som jag inte hann äta igår kväll. Det blir väl mysigt. Skönt också när inga syskon är hemma.

Förresten så vann ju marlena, eller hette hon så? melodifestivalen igår. Helt fel enligt mig, men jag verkar inte kunna det där med schlager. Jag tyckte ju att Caroline of ugglas skulle vinna ...

Nu ska jag hitta på något annat.
kramar josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0