min visit i äppelbo

Helt oväntat åkte jag till äpplbo igår. skulle hälsa på min köra kusin nu igen.
Min bror och mina grannar + en kompis till dom allihop har slagit sig ner i våran stuga i vassgårn, så dumma som jag och amanda är så bestämde vi att vi skulle cykla dit och skrämma livet ur småglinen, (nog för att dom är lika gamla som mig och hon då men..)
För alla som inte vet det så ligger vassgårn ungeför mitt emellan vansbro och äppelbo, och mellan där amanda bor i äppelbo så är det ca 1,5 mil till vansbro.
Vi tog cyklarna kl 8 från amanda och cyklade iväg. När vi hade cyklat halva vägen så kom vi på att det inte var mörkt ute, och att dom antagligen inte hade gått in i stugan än. Vi fortsatte iallfall och var framme vid 9 skulle jag gissa. Tog massa genvägar för att det skulle ta så lång tid som möjligt, men det blev ändå inte mörkt. Jag fick helt plötsligt för mig att vi skulle åka till vansbro och köpa något gott, var så jäkla sugen på mjölk så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men affärerna var ju stängda, för klockan var typ 10 när vi var framme i vansbro. Då kom vi helt plötsligt på den helt geniala idén att vi skulle synda oss hem till mamma och hämta pengar och beställa en pizza. Fick sätta oss på en mur mitt i vansbro och äta pizzan, kom på att vi inte hade några bestick eller nått, men det gick väl att riva (a  Sen hade vi som vanligt ett helt vrickat samtal och vem vi kände som var mest dum i huvudet, och ja, lite annat .
När pizzan var slut så var de lagom mörkt iallfall, så då cyklade vi tillbaka till vassgårn.
De gick ige visare att smyga på grusvägen, för de knastra så mycket. Så istället gick vi en bit på vägen, slängde cyklarna i diket och smög upp i skogen. När vi hade smygit fram tills stugan så knackade vi lite på väggarna och välte omkull krattor och försöte låta så mycket som möjligt, men dom hade antagligen inte hört oss, så de vart dom inge rädda. Vi bestämde oss för att knacka på och fråga om vi fick komma in istället. Så vi gick upp och knackade på och då vart de knäpptyst i stugan, knackade igen och då kom ett tjejigt skrik där inifrån. Vi fick iallfall komma in, stannade där ett tag, eller ja till kvart i 2 tror jag den var när vi åkte hem, för då ville hugo sova.
Hemma hos Amanda var vi ungeför 20 över 2, så vi var ju rätt snabba ändå ;) Var inte särskilt trötta heller, så vi slog på en film. Den var RIKTIGT BRA. "The messangers" (vet inte hur de stavas..) hette den, en thriller. Borde ses mina vänner.
5 slocknade vi, sov till 10 för vi vart väckta.

Nu har jag skrivkramp, men kan ju iallfall hälsa att jag åker till borlänge på jobb i morgon. Munkmix till peace and love. Sen får vi se vad som händer.....

Hörs i morgon

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0