Den feta tisdagen

Fettisdagen, den feta tisdagen, semledagen eller semmeldagen, kalla den vad ni vill, men det är i allfall idag som ni får äta hur många semlor ni vill. Själv nöjer jag mig med en halv, mer orkar jag inte...

Visst vart det både semlor och kladdkaka igår. Så ja, det vart en liten tjuvstart för min del med semlorna, men jag tror dom flesta har fuskat. Eller förresten, man kanske inte kan kalla det för fusk, för det är ju inget som säger att man bara ska äta semlor på tisdagen, men det sägs att man SKA äta en även då. Jag kan inte riktigt med den där traditionen...

Jahaja tisdag idag, vanligtvis volleyboll, men inte den här veckan pga sportlovet.  Sitter i allfall och väntar på kusinerna som kommer med bussen från äppelbo om några timmar. Vid 16 tror jag dom sa. Jag och Amanda ska se på mammamia har jag bestämt, för nu var det ju nästan en vecka sen. haha, ja jag är besatt av den.

På tal om besatthet, igår kom pappa och Hugo hem med en sån här burk med pringles till mig och Elvira, så vi öppnaden den samtidigt som vi bakade. (elvira gjorde smeten till kladdkakan och jag gjorde till semlorna) Det som var lite krånkligt med att baka 2 saker samtidigt var att både ju skulle in i ugnen. Vi tänkte att kladdkakan skulle in först för den skulle ju inte jäsa, men de vart lite problem. Elvira vart så besatt utav chippsen så hon kunde fasiken inte sluta äta, hon åt o åt o åt, och ja, hon kunde ju inte göra 2 saker samtidigt,(som vanligt) så smeten vart typ aldrig klar. Men de fixa sig tillslut i allfall. Men de är så knäppt, hur kan man bli så besatt av lite chipps?


Vad ska jag göra nu då? Ja kl är 13:09 så det är nog dags att gå ner och ta en dusch, och gå ut en vända innan Amanda och Tilde kommer. Vad jag ska hitta på ute har jag ingen aning om, men nått blir det säkert. Fast egentligen har jag ingen lust att gå ner, för det är så fruktansvärt kallt. Mina smartskaft till syskon glömde såklart bort att elda i morse, så brasan hade slocknat när jag vaknade. Vi får se om farfar kommer och gör eld.
Nej nu får jag allt ta och gå ner ändå, måste verkligen tvätta håret...

Kram Josefine ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0