Underbara Göteborg

VI ÄR HEMMA :D
bilder kommer senare, har inte hunnit få in dom än ....

Allt har varit helt perfekt, vi har haft så otroligt roligt så ni fattar inte.
Första dagen; vi kom fram vid två ungefär, och då kom en buss och hämtade oss vid tågstationen. Bussen körde oss till skolan vi skulle bo på. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men den var då otroligt stor! Man fick gå ungefär 10 trappor varje gång man skulle upp till klassrummet vi skulle bo i. Men det var bara att kämpa på. När vi hade packat upp allting och alla hade lagt ut sina grejer där dom skulle sova så gick vi ut på stan. Alla var hungriga så vi gick till McDonalds. jag hatar det så jag åt bara en glass, men so, man klarar sig. Sen gick vi en vända, kolla lite bara, sen skulle vi åka paddanbåtarna. Det är en båt som man åker ca 80 personer i, sen är det en guid som står och pratar om allt man ser. Man åker i nått vatten som först går runt så man ser stan, sen kommer man ut på havet och då ser ma en massa enorma båtar. Har en massa bilder från det, men som sagt kommer dom lite senare.
Eftersom det var sista april så var det juu valborgsfirande i Göteborg också. det kom en hel parad vid klockan 6 eller nånting med massa olika vagnar som ungdomar hade gjort själva. Alla hade liksom olika saker dom skulle göra nått roligt av, till eempel det här med fildelning. Men jag tyckte inte det var så roligt, för jag såg ingenting. Man skulle vart två meter längre ibland...
Natten var otroligt kul den med. Först natten hade vi bestämmt oss för att sova för vi skulle göra så mycket nästa dag. Men jag kan säga att jag var vaken längre då än natten efter. Vi trängde ihop oss 4 stycken på en luftmadrass, jag elin s, pattis och André. Han hade visst inte så skön säng så han skulle sova med oss istället. Men det var lite trångt tillslut, så jag tänkte flytta tillbaka till sängen jag egentligen skulle sova i. Elin Andersson skulle sova brevid mig, och hon hade tagit upp hela sängen, så jag skulle flytta undan henne och då fick jag rejält med utskällning, haha. Trött och irriterad var hon så det var väl inte så konstigt. Men André erbjöd sig tillslut att bytsa plats, då det gjorde vi. Ja roligt hade vi.
Dagen efter, lördag alltså var det dags för Liseberg och Universeum. Vi blev väckta vid halv 8 och då gick vi upp och duschade och gjorde oss i ordning. När vi var klara gick vi till Universeum. Det var roligt, massa djur och annat man kunde göra. Sen gick vi hem och åt igen, kändes som vi åt hela tiden typ. Men efter maten gick vi iallfall till Liseberg. KUL!  Jag tror vi fixade alla värstingkaruseller, och jag fixa även en alldeles själv. Jag är ju så jävla höjdrädd, men jag skulle ändå ta mod till mig och åka fritt fall. Stod och väntade med Elin A, Luise och Pattis, och sen börja dom släppa fram folk som stod framför oss, och så släppte dom fram mig också, men inte dom andra. Och han som släppte fram folk han bara stod dr och skrattade åt mig för att han såg ju att jag skulle ha vart med dom, men han släppte inte tillbaka mig, så jävla oshysst, så jag åkte iallfall själv :( Höll typ på att börja grina där uppe, men jag fixa de helt utan att skrika tillochmed, så det var ju okej ändå...
Sista åken vart uppswinget och lisebergsbanan. När vi kom ner från uppswinget tappade självklart elin A ner sin kamera under karusellen! hon fick panik och stod bara där och skrek. Vi hämtade hjälp, så hon som jobbade där gick ner under och hämtade kameran, men elin fortsatte att skrika. Minneskortet och batterierna hade ramlat ur så hon var verkligen helt förstörd stackarn. Men hon ska få bilder av mig, det har jag lovat henne.
Vi had bestämmt att vi skulle ha nosleep den natten också, men som sgt somnade ju jag tidigare än vad jag gorde natten innan, och det gjorde nog dom flesta andra också. Fast innan vi somnade satt typ hela klassen i fönstrena och kollade ut, ni fattar inte hur roligt det var, men ja, Isac och Marcus är nog inte riktigt som man trott.. haha ;D
Ja, sen blev det ju lördag, och det var dags för hemfärd, eller ja, vi skulle ju få shoppa först, men det var inte mycket. Vi hade bara 2 timmar på oss, men ja hann hitta lite ändå. Så jag är nöjd :)

det här var en liten kort sammanfattning av resan, jag har säkert missat nånting, men ni har iallfall fått det mesta, haha

Ja, annars är väl vädret idag inte så hemskt bra, går inte att jämnföra med vädret i Göteborg liksom, för där var det ju gassande sol hela dagarna typ.

ha det bra vi hörs ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0